יום ראשון, 26 במרץ 2023

הצגה – "נער האופניים" – תיאטרון החאן

 


"נער האופניים" הוא עיבוד שנעשה לספרו של אלי עמיר. המספר את סיפור נעוריו של הסופר.

  צילום: יעל אילן

השנים הם שנות החמישים של המאה הקודמת. נורי בן השש עשרה, עלה לא מזמן עם משפחתו מבגדאד. את המשפחה הושיבו במעברת עולים בגדרה המיועדת לעיוורים אבל אין במשפחתו עיוורים והמשפחה אינה מצליחה לצאת מהמעברה.

נורי נשלח לירושלים לבדו, כדי לפרנס את המשפחה, הוא מנסה לתזז על אופניו בן העבודות השונות כמחלק עיתונים, ביצוע שליחויות במשרד ראש הממשלה, לימודי ערב, קצת אהבה וניסיון לעזור להוריו לצאת מהמעברה ולמצוא דירה בירושלים. אבל הבירוקרטיה, הזלזול, ההפליה והקיפוח טופחים בפניו פעם אחר פעם.


צילום: יעל אילן


    צילום: יעל אילן

הקאסט הנפלא של תיאטרון החאן מצליח לתאר בצורה אמינה פרק בתולדות המדינה. את גלי העלייה, השנים במעברות, הסבל שחוו שם האנשים, הסטיגמות, ההפליות והעוינות שחוו העולים החדשים, אנשים שנאלצו להתחיל חיים חדשים במדינה זרה שלא כל כך האירה להם פנים.

איתי שור, נורי, נער האופנים, המגלם את בן דמותו של אלי עמיר הנער, אינו יורד לרגע מהבמה. מתזז על הבמה על אופניו, נאבק בטחנות הרוח של הבירוקרטיה ומנסה לבנות עתיד טוב יותר למשפחתו ולו. והלב יוצא אליו עם כל סירוב או דלת שנטרקת בפניו.

אריה צ'רנר ואודליה מורה-מטלון מגלמים שלל תפקידים מבריקים, יוסי עיני ובר שדה מכמירי לב בתפקידם כהוריו של נורי, הכואבים את חוסר ההשתלבות בארץ והמתגעגעים לחייהם בבגדאד.


הצגה נהדרת.

 

תודה לתיאטרון החאן על החוויה.


    צילום: יעל אילן


צילום: יעל אילן


תקציר ההצגה מתוך אתר החאן:

שנות החמישים של המאה הקודמת. נורי בן השש עשרה, יליד בגדאד, נשלח לבדו במצוות אביו  אל ירושלים, כדי להשיג למשפחה דירת שיכון בעיר הבירה. הוא מתפרנס מחלוקת עיתונים ומשליחויות על אופניים במשרד ראש הממשלה, ומנסה להתערות בארץ החדשה, תוך שהוא חולם על חיים אחרים.

    צילום: יעל אילן

נער האופניים, מאת: תיאטרון החאן

עיבוד לרומן מאת אלי עמיר

מחזה ובימוי: איה קפלן

דרמטורגיה: דורי פרנס

תפאורה: יהודית אהרון

תלבושות: סבטלנה ברגר

מוזיקה: אריאל ברט

תאורה: רוני כהן

תנועה: עמית זמיר

וידאו ארט: יערה ניראל

 

משתתפים: אודליה מורה-מטלון, איתי שור, אריה צ’רנר, בר שדה, יוסי עיני, ניצן לברט ובסקי, ענאן אבו ג'אבר, שחר נץ

צילום: יעל אילן.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...