יום שני, 13 במרץ 2023

תנינה במישור החוף - טלי כהן־צדק

 


"תנינה במישור החוף" הוא סיפור מרתק הנקרא בנשימה אחת.

שירה, אישה נשואה ואם ל-2, מארגנת את בני ביתה ומתארגנת לעוד יום רגיל של עבודה. במהלך הנסיעה למקום עבודתה, לאורך מישור החוף, היא מרגישה שמשהו לא בסדר ושמשהו לא מסתדר לה. היא לא מנסה לשחזר את הפעולות שעשתה מהבוקר, ולפתע היא קולטת שנתניה נעלמה. במקום עיר עם כבישים, מחלפים, בתים, מבנים, כל מה שהיא רואה זה רק דיונות וים.

היא מחפשת הוכחות שנתניה לא באמת נעלמה. הוכחות לקיומה של נתניה היא מקבלת ונראה שרק היא לא יכולה לראות את נתניה.

שירה מנסה להבין מה קורה, ונזכרת, 20 שנה אחורה, בתקופת היותה סטודנטית, בחוג לפסיכולוגיה, ערב אחד כשלמדה עם חברים למבחן מסכם בפסיכולוגיה, הסכימו היא ובן זוגה באותם הימים לעזור לחבר ללימודים ולהשתתף בניסוי שיעזור לו להגיש הצעת מחקר.

היא מנסה להגיע לאותם אנשים שהיו מעורבים בעניין, לפני שעוד דברים יתחילו להעלם ולנסות להבין על מה ולמה. מסע החיפושים מאלץ אותה להפסיק לשקר לעצמה, לבחון מחדש את החיים שבנתה לפני שדברים ייעלמו או יתמוטטו.

הרעיון המטורף בבסיסו של הספר היה יכול להתפתח לכיוון של ספר פנטזיה או מדע בדיוני, אבל הספר הזה הוא ממש לא כזה. הספר משאיר את הקורא סקרן, מרותק וחסר נשימה עד דפיו האחרונים בניסיון להבין מה קורה שם.

מומלץ ביותר.

 

הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית


תנינה במישור החוף, מאת: טלי כהן־צדק

CROCODILE AT THE COASTAL PLAIN / Tally Cohen Tzedek

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים242

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...