יום ראשון, 10 באפריל 2022

ועכשיו אהבה - אורלי סיגל

 


"ועכשיו אהבה" הוא ספר על הצדדים הלא מדוברים בהורות, על צלקות ועל שאלות שבין בני אדם, אלה שמוטב להשאיר אותן ללא מענה ואלה שאסור להרפות מהן (מתוך גב הספר).


אורלי ואבי הם זוג קשה יום. היא עובדת כמבשלת ומנקה בתים והוא מנעולן. לזוג 2 בנות ו"סוד" שהוא ילד נכה ואוטיסט, אשר למען שלמות המשפחה, בטחונה ושפיותה הוא גדל במוסד. הילד מוגדר כסוד שלא מדברים ולא יודעים עליו. למעט המשפחה הקרובה שיודעת וכמעט לא מזכירה אותו אף אחד אינו יודע. בני הזוג עובדים קשה על מנת להצליח לממן את שהייתו של הילד במוסד. הסוד מעיק נפשית על שניהם, ומדי פעם הם נוסעים לבקרו, מקווים להתפתחות, מתאכזבים כל פעם מחדש. אבל מתברר שסוד סופו להתגלות.


נעמי, היא אישה צעירה, כבדת שמיעה. היא אומצה בילדותה על ידי זוג חשוך ילדים אשר אימצו אותה אליהם בחום. נעמי אשר חיה כל חייה בידיעה שננטשה בלידתה על ידי אימה, חווה הרגשת נטישה נוספת כשהוריה המאמצים נפרדים וכשנודע לה כי אמה הביולוגית מבקשת לפתוח את תיק האימוץ.


2 סיפורים שונים על שתי משפחות שונות, כל משפחה עם הסיפור והבעיה שלה. לכאורה שני סיפורים שונים ונפרדים, אבל למרות הכול, מעגלי הסיפור משתלבים, נרקמים בעדינות זה בזה, ומאירים אחד את השני. כל סיפור עם ההתמודדות והבחירות האמיצות והאנושיות שלו.

 

עם הרבה רגישות וחמלה, בספר שנוגע בנושאים כואבים מצליחה המחברת לגעת בלב הקורא, לרתק ולרגש אותו בהתמודדות הגיבורים עם מצבים לא פשוטים.

זהו ספרה השלישי של אורלי סיגל, סופרת שאני מתענגת כל פעם מחדש כשהיא מוציאה ספר חדש ונהנית לגלות כל פעם שמספר לספר כתיבתה מבשילה ומשתבחת.


ממליצה בחום רב.


ועכשיו אהבה, מאת: אורלי סיגל

AND NOW LOVE / Orly Seagull

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 255


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...