יום ראשון, 9 בינואר 2022

לאן נעלמה קנגורו תום - יצחק זמיר

 


"לאן נעלמה קנגורו תום" הוא ספר הרפתקאותיו של סבא יצחק זמיר אשר יוצא בחיפושים אחר קנגורו תום. זהו ספר המשך ל"לשחרר את קנגורו תום". הספר נכתב בעקבות לחציהם של קוראיו לדעת מה קרה לקנגורו תום אחרי סיומו של הספר הראשון. למרות שזהו ספר המשך, יוכלו הקוראים לקרוא את הספר בהנאה רבה גם אם, כמוני, לא קראו את הספר הראשון.

 

בסופו של הספר הראשון, נעלמה קנגורו תום ללא עקבות. עתה בעקבות לחצי הקוראים, פנייתו של איש חוה עשיר מאוסטרליה שאף תורם כסף לחיפושים אחר הקנגורו, ואף געגועיו של סבא זמיר עצמו, מתחיל סבא זמיר בעזרתו של בנו ועצותיה של רעייתו, סבתא רינה, לחפש את קנגורו תום.

 

לאחר מסע חיפושים, קנגורו תום נמצאת. מתברר שהיא חיה בקרב קהילת חיות שבנו לעצמם קהילה והם חיים במקום סודי. החיות מנסות לחיות באופן דמוקרטי אבל החיים אינם פשוטים ומתגלעים מחלוקות בן מנהיגי הקהילה ואף בין החיות עצמן. סבא זמיר מוזמן לייעץ, לפשר בן המחלוקות ולנסות להשכין שלום, אבל העניין אינו פשוט והחיות לא תמיד משתפות פעולה.

 

במהלך הסיפור עולות סוגיות שונות העוסקות בנושאים שונים כמו ניסויים בבעלי חיים, דאגה להורים מזדקנים, חשיבות קיומה של מערכת משפט בחברה מתוקנת ועוד סוגיות שונות אשר נידונות ומוסברות עם הרבה חוכמת חיים אבל בגובה העיניים של ילד. בסופו של כל פרק מעלה סבא זמיר שאלות בצורת התייעצות עם הקורא. שאלות אשר יעודדו את הקורא הצעיר להמשיך לחשוב או לנסות לעודד אותם להמשיך ולהתעניין בנושא.

 

הספר מקסים, מרתק ומעודד לימוד וסקרנות בקרב הקורא הצעיר.

 

ממליצה בחום רב על הספר וממתינה בציפייה שסבא יצחק זמיר ימשיך ויספר, בספר שלישי נוסף, על המשך הרפתקאותיה של קנגורו תום.



לאן נעלמה קנגורו תום, מאת: יצחק זמיר

Looking for Kangaroo Tom / Itzhak Zamir

איורים: אורית ברגמן

הוצאת: הוצאת שוקן

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 200


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...