יום שני, 17 בינואר 2022

מי בא למסיבת הבונה? - שרה ארנולד

 


"מי בא למסיבת הבונה?" הוא ספר מקסים שנועד לעודד ילדים להבין ולכבד את מי ששונה מהם, הן בתרבותו והן במנהגיו.

 

משמעותה של המילה בּוּנָה היא קפה באמהרית. טקס הבונה הוא חלק ישוב מתרבות אתיופיה ואריתראה. בטקס הבונה המארחת מכינה לאורחים קפה ומגישה אותו כסימן לידידות והכנסת אורחים. טקס הבונה הוא יותר מהזדמנות לשתות קפה, זהו טקס שנועד לקרב בין אנשים.

 

אלמז (פירוש השם: יהלום) לומדת בכיתה א', היא חדשה בכיתה והיא מנסה להתאקלם ולהשתלב. היא קצת מתביישת בשמה ומקנאה בשמות הילדים אחרים. יום אחד, במהלך שיעור בכיתה הם לומדים איך להגות את סימני הניקוד קבוץ ושורוק והם מתבקשים לתת דוגמאות למילים שונות עם אותו הצליל. מבלי לשים לב אומרת אלמז את המילה בּוּנָה. בתחילה הילדים צוחקים על המילה המוזרה שאינן מכירים. אבל בעידודה של אימא ואחותה, מזמינה אלמז את המורה והילדים לביתה למסיבת הבונה, מציגה בפניהם בעזרת אימא, את הטקס ואף מזמינה אותם לקיים את הטקס להתכבד ולטעום.

כך לומדת אלמז שיעור חשוב: לא לפחד להיות היא עצמה. דרך הסיפור האישי שלה היא מלמדת את הילדים מהי חמלה, שיתופיות ופתיחות לתרבויות שונות.

 

ספר מקורי עם רעיון מקסים לקירוב לבבות. האיורים בספר מקסימים, מקוריים וססגוניים.

 

הספר מתאים לילדי גן חובה וכיתות א ומעלה.

 

מומלץ בחום.



מי בא למסיבת הבונה?, מאת: שרה ארנולד

איורים: רוברטה מלסומה

הוצאת: אוריון הוצאת ספרים

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 33

2 תגובות:

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...