יום רביעי, 30 בדצמבר 2020

לא ביקשנו כנפיים - ונסה דיפנבאו

 


"לא ביקשנו כנפיים" הוא ספר מרתק ומרגש על כוחה של אהבה, נתינה, חברות ונאמנות. ספר המלמד על הצורך להצמיח "כנפיים" גם אם לפעמים "לא ביקשנו כנפיים".


לטי אספינוזה היא אמא חד הורית לאלכס ילד מחונן בן-15 וללונה בת ה-6. הם גרים בשכונת עוני באזור ביצות בסן פרנסיסקו. לטי עצמה הייתה תלמידה מחוננת בנעוריה אבל בגיל 18 היא נכנסת להריון ונאלצת לוותר על חלומותיה שלההוריה, מהגרים לא חוקיים, לוקחים על עצמם לעזור לה. הם מגדלים את ילדיה ואילו לטי עובדת ב-3 מקומות, מפרנסת את המשפחה ואף עוזרת לפרנס את המשפחה שנשארה במקסיקו.

אבל, יום אחד, הוריה של לטי לא עומדים בגעגועים, חוזרים למקסיקו ומשאירים את לטי לבדה, לגדל את משפחתה. לטי, נאלצת "להצמיח כנפיים" להתחיל לטפל לבד במשפחתה הקטנה. לפרנס, לגדל, לחנך, לדאוג ולהכיר את ילדיה.

אמנם לא הכול הולך בקלות. לטי שואפת להעניק לילדיה עתיד טוב יותר, חולמת לעזוב השכונה הענייה לסביבה טובה יותר אשר תוכל להעניק לילדיה חינוך טוב ומתקדם יותר בו יוכלו לפתח את כישרונם ויוכלו להתקדם.


גם הבן, אלכס, עובר כאבי גדילה. הצורך לקחת אחריות בגיל צעיר, הרעב ללמוד והכישרון למדעים מגיעים לידי ביטוי עם המעבר לבית הספר החדש. יחד עם זאת אלכס מאוהב ביסניה, נערה נכה בת גילו, אשר היא ואימה הן מהגרות לא חוקיו. אהבת הנעורים המלאה בהרבה חמלה, מסירות ודאגה. עם כל כוונותיו הטובות הוא רוצה לעזור ולהעניק ליסניה הגנה ועתיד טוב יותר כמו שדאגו עבור. אבל מעשיו התמימים ומלאי הכוונות הטובות גורמות ליסניה ואמה להיקלע לתסבוכת גדולה.


ספר רגיש, מרגש ונשאר במחשבות גם הרבה אחרי שהדף האחרון נהפך.

מומלץ בחום רב.



הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה עם אתר אינדיבוק.

קישור לרכישה דרך אינדיבוק, ולקריאת פרק ראשון


לא ביקשנו כנפיים, מאת: ונסה דיפנבאו

WE NEVER ASKED FOR WINGS / Vanessa Diffendaugh

מאנגלית: אורטל אריכה

הוצאת: כנרת זמורה-דביר

שנת הוצאה: 2016

מס' עמודים: 336



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...