יום חמישי, 26 בדצמבר 2019

הצגה – "אנטיגונה" – תיאטרון החאן


        צילום: יעל אילן
המחזה "אנטיגונה" המוצג בחאן מעלה טרגדיה קלאסית אשר העניקו לה קריצה למציאות העכשווית של ימינו אנו ומראה שגם מחזות שנכתבו לפני שנים רבות, עדיין לא נס ליחם, והן ממשיכות בועטות ונוגעות גם בימינו אנו.
במרכז המחזה נערה מרדנית, אשר למרות הצו המפורש של השליט אשר אוסר זאת, מחליטה להפר את הצו ולאחר מותו של אחיה לקבור אותו בקבורה הולמת. היא נענשת בגזר דין מוות על ידי השליט לאחר שהעניין מתגלה. לאחר לחצים מצד עוזריו, בנו ונבואות זעם מתחרט השליט אבל החרטה מגיעה מאוחר מידי והסוף הוא מר וכואב.
 
        צילום: יעל אילן
קצר ולעניין בלי יותר מידי מונולוגים והשתפכויות, רותקתי להצגה, לתכניה ולמסריה, לאווירה של פעם עם קריצה להיום (נערי הגבעות, דעותיהם המתנגדים של העם המובאים לשליט ע"י היועצים והנביא). למשחק המרתק והמפתיע של שחקניו המשובחים של התיאטרון, שלא חשוב באיזה הצגה הם יופיעו הם יפתיעו כל פעם מחדש.
אור לומברוזו הצועקת את כאבה מהבטן הכואבת, הכואבת את מות אחיה והאי צדק ביחס אליהם, הכואבת את חייה הקצרים המגיעים לקיצם ללא נשואים וילדים.
איתי שור כשליח.
יהויכין פרידלנדר כנביא עיוור אשר למרות שהוא מופיע לזמן קצר על הבמה הוא מרשים בהופעתו ובמסרים שהוא מנסה להעביר והוא נשאר בנוכחותו למרות שמזמן ירד מהבמה.
ארז שפריר אשר מוכיח כל פעם מחדש איזה שחקן וירטואז הוא, ביכולתו לשנות את עורו כקומיקאי בחסד ולשחק משחק דרמטי, עוצמתי, כובש ומרתק.

הצגה אנושית, וכואבת, הישר לבטן הרכה. מומלצת בחום רב.

תודה לתיאטרון החאן על החוויה.
 
        צילום: יעל אילן
        צילום: יעל אילן

תקציר ההצגה מתוך אתר החאן:
בשוך הקרבות, מחליטה אנטיגונה לקבור את אחיה פוליניקס, למרות הצו המפורש של קריאון, שליט תבי.
כאשר היא נתפסת בשעת מעשה, היא מודה בכך ללא היסוס. תחילה קריאון דן אותה למוות, על אף היותה כלתו המיועדת של בנו. בהמשך, הוא מתחרט ומחליט לקבור את פוליניקס ולשחרר את אנטיגונה, אך מגלה כי איחר את המועד.
הקללה הרובצת על שושלת אדיפוס וחטא הגאווה, שמעוור את עיניהם של קריאון ואנטיגונה, מביאים עליהם את סופם המר.
        צילום: יעל אילן
        צילום: יעל אילן

מאת: סופוקלס
עיבוד ובימוי: אודי בן משה
נוסח עברי: שמעון בוזגלו
משתתפים:  אור לומברוזו, ארז שפריר, מני גרוס, עופר גרינברג, כרמית מסילתי קפלן, שחר נץ, יוסי עיני, ישראל פניאל, סוזנה פפיאן, יהויכין פרידלנדר, ניר רון, איתי שור
קרדיט צילום: יעל אילן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...