יום רביעי, 26 ביוני 2019

מאחורי כל זה - נירית הלבני



'מאחורי כל זה מתאר את סיפורם של שני גברים, גיורא ועמיחי הצועדים בשביל ישראל ביחד ולחוד.
‘מאחורי כל זה', שמו של הספר, נלקח מתוך ציטוט של שורה מתוך שירו של יהודה עמיחי, "מאחורי כל זה מסתתר אושר גדול".
גיורא, חקלאי מבוגר בן 65 המגדל תפוחים באחד מהמושבים בהרי הגליל. לאחר שהוא מגלה כי חלה במחלה ניוונית ALS שאין מרפא ממנה, הוא יוצא למסע, חמוש בספר שיריו של יהודה עמיחי "מאחורי כל זה מסתתר אושר גדול" אותו הוא מאוד אוהב, ותכניתו היא לצעוד את השביל מתחילתו בצפון ועד לסופו בדרום ואז לסיים שם את חייו.
עמיחי, הוא בחור צעיר, דתי, בוגר מכינה, אשר רק עתה השתחרר מהצבא משרות בסיירת קרבית לאחר לוחמה ב'צוק איתן'. הוא מאוהב בבחורה חילונית ומיוחדת, תמר, מדריכת כושר קרבי, אותה פגש בצבא, ועולמה מנוגד לשלו. הוא במצוקה נפשית ומחליט לעשות את שביל ישראל מתוך כוונה לנסות לסדר מחדש את עולם הערכים האמוני שלו ולמצוא לעצמו שלוות נפש. בתחילת המסע מאמצת אותו סופי, כלבה אסופית, אשר תלווה אותו לאורך המסע.
דרכיהם של השניים משתלבים, ולמרות שכל אחד מסיבותיו שלו רצה לעשות את המסע לבדו, מוצאים השניים את עצמם בתחילה באי רצון ואח"כ ברצון גדול, מלווים אחד את השני כשסופי הכלב בניהם ויהודה עמיחי יחד עם נופי ישראל ברקע.
"מאחורי כל זה" הוא ספר כל כך ישראלי, עם אנשיה, נופיה, ואמונותיה השונות. הוא כתוב ברגישות רבה תוך מתן כבוד לאדם ואמונותיו, ויחד עם זאת מרגש וכואב.

מומלץ בחום רב.


מאחורי כל זה, מאת: נירית הלבני
BEHIND ALL THIS / NIRIT HALIVNI
הוצאת: דניאלי ספרים
שנת הוצאה: 2019
מס' עמודים: 376

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...