יום חמישי, 6 ביוני 2019

חנות ספרים על גלגלים - ג'ני קולגן




תראו לי אוהב קריאה שאין לו חולשה לחנות ספרים, או אולי אפילו חולם בסתר על הקמת חנות ספרים.
נינה, תולעת ספרים מילדותה, ספרנית בנשמתה, אוהבת למצוא את הספר המתאים לאדם הנכון לו. היא מפוטרת מעבודתה כספרנית עקב קיצוצים בהם יחוסלו הספריות ויוקם במקומו מרכז "מדיה-טק". מאחר וספרניות רבות פוטרו, הסיכוי למצוא מקום עבודה אחר כספרנית הוא קלוש, וכן בשל אופייה הנחבא לכלים, הסיכוי נמוך גם להתקבל לעבודה במרכז החדש.
הספריות נפטרות מהספרים, וליבה של נינה אינו נותן לה להשליכם, ולכן היא חוזרת לדירתה השכורה העמוסה בספרים עם ארגזים עמוסים בספרים נוספים. את הדירה היא חולקת עם חברה, אשר אינה מוכנה לעומס הספרים הנוסף ומאלצת אותה לפנות אותם.
כשנינה ניתקלת במודעה על מסחרית העומדת למכירה, צץ בראשה רעיון לממש חלום, אבל המקום חנות פיזית החנות תהיה ניידת ותוקם בתוך המסחרית.
נינה מגיעה לרכוש את המסחרית באחד מהכפרים בסקוטלנד, מתאהבת במקום, עוזבת את הכרך הגדול לטובת סקוטלנד הכפרית ומקימה את פרוייקט הספרייה הניידת. הרכב מקבל את השם "עד עצם היום הזה", מתמלא בספרים, ומתחיל לטייל באזורי הכפרים שגם שם נסגרו הספריות והשאירו את האנשים עם צמא למילה הכתובה.
נינה מתקבלת בכפר עם חיבור אוהב, ספריה נחטפים והיא נשאבת לחייה המקום, משתלבת בהווי המקומי, מגלה בעצמה נינה אחרת, ואף אהבה נכנסת לחייה.
אמנם זהו עוד ספר בסגנון של אהבת המילה הכתובה, של אוהב ספרים המדבר על אהבה וחדוות הקריאה. אבל למרות זאת הוא ממתק בפני עצמו, קליל ומעביר כמה שעות טובות של קריאה מענגת עם חיוך על השפתיים.
בתחילת הספר מביאה הסופרת כמה עצות שימושיות על מקומות מתאימים לקריאה. את חלקם אני מכירה אבל השאר נתנו לי רעיונות...

מומלץ ביותר.


הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה של מועדון הקוראות עם אתר עברית.

חנות ספרים על גלגלים, מאת: ג'ני קולגן
THE LITTLE SHOP OF HAPPY EVER AFTER/Jenny Colgan
מאנגלית: ניצן לפידות
שנת הוצאה: 2019
מס' עמודים: 351

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...