יום שני, 29 באוקטובר 2018

אלינור אוליפנט ממש בסדר - גייל האנימן



ellinorr

'אלינור אוליפנט ממש בסדר', זהו שם הספר, אבל אלינור ממש לא בסדר.
אלינור היא בחורה רווקה, בת 30, מצולקת בפניה וכנראה גם בנשמתה, עם מאפיינים והתנהגות שמזכירים קצת אספרגר. הבדידות עוטפת אותה וצועקת לקילומטרים. אין לה אף אחד בעולם (למעט שיחות הטלפון החד שבועיות עם אימה). השגרה עוטפת את חייה. עבודה במשרד בהנהלת חשבונות מ-8:30 בבוקר, בצהריים הפסקה ופתירת תשבץ וחזרה הביתה ב 17:30. את סופי שבוע היא מעבירה סגורה בביתה כשקריאת ספרים, צפייה בטלוויזיה ושתיית וודקה ממלאים את זמנה.
היא לא מהססת להביע את דעתה בכל עניין ולא מפריע לה שמאחורי גבה היא מהווה דמות מוזרה שאנשים נהנים "לצחוק" עליו.
שגרת חייה מופרת לאחר שערב אחד בדרכה לאוטובוס היא פוגשת בריימונד, איש מחשבים ממקום עבודתה ויחד הם פוגשים בזקן ששמו סמי אשר מאבד את הכרתו באמצע הרחוב. שניהם מגישים לו עזרה ובהמשך מתיידדים אתו ועם בני משפחתו. כל אלו סודקים את שיגרת חייה. האנשים סביבה מתעניינים בה, מזמינים אותה לחייהם ואלינור מתחילה לגלות ולהיחשף למצבים שלא קשורים רק בה. היא נפתחת לאט לאט לעולם, עוברת שינוי ונאלצת להתמודד עם כאבים, עובדות ומצבים שעד היום חסמה את עצמה נפשית מפני התמודדות איתם. ההתמודדות אינה קלה, אבל עתה חום אנושי עוטף אותה ויד אוהבת וחברית נמצאת שם כדי לתמוך.
הספר אינו קל לקריאה כולו צועק בדידות וכאב אבל יחד עם זאת הוא נוגע ללב, מלא תמימות, חמלה וטוב לב.

מומלץ בחום רב.

ספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה של מועדון הקוראות עם אתר עברית.

אלינור אוליפנט ממש בסדר, מאת: גייל האנימן
Eleanor Oliphant Iscompletely Fine / Gail Honeyman
מאנגלית: הדסה הנדלר
הוצאת: כתר
שנת הוצאה: 2017
מס' עמודים: 350

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...