יום ראשון, 23 בספטמבר 2018

הצגה – “נושים” – תיאטרון החאן


נושים 1
צילום: יעל אילן
"נושים" הוא מחזה קלאסי על זוגיות, אותו כתב המחזאי השוודי אוגוסט סטרינדברג בסוף המאה ה- 19 (1888). מפליא איך לאורך השנים נושא הזוגיות ממשיך ונשאר רלוונטי ומתאים לכל תקופה.
במוקד ההצגה משולש אהבה-שנאה, אישה ו-2 גברים, וההצגה עוסקת בקשריהם של האישה עם שני הגברים. טקלה אשת חברה מבוקשת, בעלה אדולף אמן צעיר, וידיד מסתורי בשם גוסטב. כל אחד מהדמויות הוא נושה, המבקש לגבות חוב נפשי מהדמויות האחרות.
ההצגה מחולקת ל-3 חלקים כשבכל חלק נמצאים רק 2 מהדמויות על הבמה.
בחלק הראשון, גוסטב (יהויכין פרידלנדר) נפגש עם חברו אדולף (אריאל וולף), צייר צעיר שברירי ומדוכדך. הצייר מדבר על אישתו טקלה, המבוגרת ממנו, אותה הוא מאוד אוהב אבל היא מזלזלת בו ואף בוגדת בו עם אחרים. אדולף (הבעל הנוכחי) אינו מודע לזהותו האמיתית של גוסטב (הבעל הקודם) אשר במסווה של ידיד, מתגלה כאדם ערמומי המנסה לפגוע בזוג, ומנסה להרעיל את יחסיהם.
נושים 4
צילום: יעל אילן
בחלק השני, נפגש הזוג הנשוי. האישה, טקלה (אודליה מורה-מטלון), אוהבת את בעלה, וצמאה לאהבה. אינה מבינה את השינוי בהתנהגותו. יחד עם נזכרים בעבר בבעלה הקודם.
נושים 2
צילום: יעל אילן
בחלק השלישי, פוגשת טקלה את בעלה הקודם, גוסטב שהקנאה והנקמה בוערים בעצמותיו וכל שהוא מבקש הוא לנקום בזוג ולגבות חוב נפשי על שפגעו בו ובשמו הטוב.
נושים 3
צילום: יעל אילן
"נושים" היא הצגה נוקבת על חיי הנשואים, ומציגה בצורה כואבת, מה קורה במערכת יחסים לא בריאה כאשר בן זוג אחד תלוי בצורה קיצונית בבן זוג השני, ואיך הצד הנפגע מנסה לגבות ולפצות על כאביו והכול תחת שמה של האהבה.
נושים 5
צילום: יעל אילן
תודה לתיאטרון החאן.

תקציר ההצגה מתוך אתר תיאטרון החאן:
מותחן קלאסי על אהבה, תשוקה ונקמה.
גוסטב מגיע לבקר את חברו החדש אדולף, הצייר המדוכדך, בזמן שאשתו איננה. אדולף מתייעץ עמו לגבי אשתו טֶקְלָה, שנוהגת להשתעשע בו ולבגוד עם גברים צעירים. גוסטב הג’נטלמן מתגלה כאדם ערמומי המחפש דרך לפגוע בזוג, וכשטקלה מופיעה לפתע מול שני הגברים – מגיע הסיום הדרמטי.
מהחשובים במחזותיו הנטורליסטים של אוגוסט סטרינדברג, ומגדולי המחזות המודרניים, שהפך זה מכבר לקלאסיקה.


משתתפים:
אודליה מורה-מטלון, אריאל וולף, יהויכין פרידלנדר
מאת: אוגוסט סטרינדברג
גירסה עברית ובימוי: יוסי יזרעאלי
תפאורה: סשה ליסיאנסקי
תלבושות:פולינה אדמוב
תאורה: רוני כהן
מוסיקה: תומר יזרעאלי
צילום: יעל אילן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...