יום שלישי, 28 באוגוסט 2018

אמא חורגת - קלייר סיבר



אמא חורגת

'אמא חורגת' הוא מעין גרסה קצת משונה לסיפור שלגייה. אמא חורגת, ילדים, אבל מתברר שהרשע מגיע מהמקום הלא צפוי.
ג'יני היא מורה ואם יחידנית. היא ואחותה מרלנה חוו ילדות קשה ומצלקת. חייה של ג'יני בהמשך כבוגרת אף הם לא היו קלים אבל היא נשארת אופטימית מטבעה. היא מכירה את מתיו, ולאחר חיזורים היא מתאהבת ונישאת לו. למתיו יש חבילה משל עצמו, תאומים בגיל הנעורים – לוק וסקרלט ואקסית מהגיהינום.
ג'יני מנסה לאחד את כולם תחת קורת גג אחד, לתפקד כאם חורגת טובה ומאחדת ולחיות באושר ועושר. אבל מתברר שהחיים הם לא גן עדן של שושנים אלא להיפך הוא גיהינום מלא קוצים. לא כולם משתפים אתה פעולה. מצד אחד הבת סקרלט דוחה את ניסיונות ההתקרבות, ומצד שני מישהו מתעלל נפשית בג'יני ומנסה להפחידה. תוך כדי כך מתגלה שיש לג'יני סוד לא פשוט בעברה שגילויו מאיים על נישואיה. ג'יני מתמודדת לבדה עם פחדיה ללא אוזן קשבת ואוהדת ולאט לאט מתחילה לפקפק בשפיותה
רובו של הספר מסופר מנקודת המבט של ג'ני, ולעיתים מבליחות הערות הביניים של אחותה מרלנה שלאט לאט מגלות לקורא סודות שנגלות לקורא במהלך הסיפור.
העלילה פתלתלה ומסתבכת, המתח נבנה לאט ולפעמים לאט מידי, מעל לחצי מהספר הרגשתי שאני מגששת באפלה, מנסה לנחש משהו אחד ומתברר שטעיתי. בפעמים רבות הקורא מרגיש שהוא צועד צעד קדימה ובסוף מתברר שהוא צועד שני צעדים אחורה, שזה כשלעצמו התחיל להתיש בשלב כלשהו.

לסיכום, נהניתי מקריאתו אבל גם הותשתי ולעיתים איבדתי סבלנות.

הקריאה לשיקולכם.


אמא חורגת, מאת: קלייר סיבר
The Stepmother / Claire Seeber
מאנגלית: נעמי גליק-עוזרד
הוצאת: ספר לכל
שנת הוצאה: 2018
מס' עמודים: 326

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...