יום שישי, 25 במאי 2018

סודות של חיים מופלאים - סוזן מייסנר



new_sodot_master

'סודות של חיים מופלאים' הוא ספר רגיש ומרגש המספר על הפרדה בן אחיות על רקע של פינוי ילדים מלונדון בתקופת הבליץ במלחמת העולם השנייה.
סטודנטית אמריקאית להיסטוריה (קנדרה), מגיעה לפגישה עם איזבל מקפרלנד, החוגגת את יום הולדתה ה-93. הן נפגשות כדי לשמוע את קורותיה של איזבל, במלחמת העולם השנייה ובמיוחד על הקורות אותה כילדה בלונדון בעת הבליץ ואחרי שפונתה מהעיר. עם תחילת השיחה, מגלה איזבל שזהו אינו שמה ושהיא איננה בת 93, ובאותה נשימה מתחילה לספר על קורותיה של משפחת דאונטרי, משפחה חד הורית הכוללת אם ושתי בנות. הסיפור מתמקד באחות הגדולה ששמה אמליין דאונטרי שבהמשך תתגלה כאיזבל.
אמליין נולדה לאם שהייתה רק בת 16 כשילדה אותה. בתחילתו של הסיפור בשנת 1940, אמליין היא נערה כבת 15 ואחותה הקטנה, ג'וליה, בת שבע. הן אחיות מאבות שונים. אמליין מעצבת שמלות כלה, מצליחה להתקבל לעבודה בבוטיק לשמלות כאלה, ואף חולמת על עתיד בתחום עד לרגע שגילה מכניס אותה לקטגוריה של גילאים שבו היא אמורה להתפנות עם שאר ילדי לונדון לפני שמתחילות ההפצצות על לונדון. היא נשלחת עם אחותה למחוז גלוסטרשייר ושתיהן מגיעות לביתה של שרלוט שמאמצת אותן אליה בחום כתחליף לילדים שלא נולדו לה מעולם.
אמליין אובססיבית לגבי ברצון להגשים את חלומה, וכשמגיעה ההזדמנות היא אינה מהססת לחזור ללונדון על מנת להיפגש עם מעצב אופנה שמביע עניין בעיצוביה ומעוניין לקבל אותה לסדנתו כשוליה. היא מחליטה לברוח ולשוב ללונדון וההחלטה הזאת, שקיבלה בטרם מלאו לה 16, עתיד לשנות את כל מהלך חייהן של שתי האחיות ואימן והמחיר של השינוי הזה יהיה כבד מאוד.
הספר מעניק לקורא הצצה לחייהם וסבלותיהם של האוכלוסייה האזרחית באותה תקופה. על הצורך להיפרד למספר שנים מהילדים על מנת להעבירם לסביבה בטוחה יותר אבל לא תמיד חמה ומאושרת יותר. על ההתגייסות של האזרחים שחיו בחלקים הכפריים של אנגליה למען ילדי לונדון, על החיים בלונדון לפני, בתקופת הבליץ ואחריה.

הספר מומלץ בחום רב. הוא נקרא בנשימה עצורה, ומספר דמעות נוגבו, עד לסיומו. קשה היה להניחו מהיד עד שהדף האחרון נהפך.

ספר ניתן לקריאה באמצעות אתר עברית.

סודות של חיים מופלאים, מאת: סוזן מייסנר
Secrets of a Charmed Life / Susan Meissner
מאנגלית: דורית בריל פולק
הוצאת: מודן
שנת הוצאה: 2018

מס' עמודים: 396

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ג׳יני וג׳יני 6 – קסמים משובשים - טריש גראנטד

'ג׳יני וג׳יני – קסמים משובשים' הוא ספר ילדים, שישי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. וה...