יום ראשון, 12 בנובמבר 2017

כחול, סגול עמוק - הדר מרחב-נאמן



כחול סגול עמוק

'כחול, סגול עמוק' הוא סיפור עדין ורגיש על התמודדות עם כאב ועצב. כל אחד והעצב שלו, כל אחד ודרכי ההתמודדות שלו.
אבי, קרדיולוג ישראלי, עובד לגור באוסטרליה כדי לקדם מחקר במסגרת עבודתו כקרדיולוג. אליו מצטרפות אישתו ההרה עם תאומים ובתם תמר בת החמש-עשרה. הבת תמר כואבת את הניתוק מהארץ, מהחברים מחוסר התקשורת עם הוריה השקועים בעצמה ומחליטה לעשות מעשה. היא נעלמת להוריה. היא קופצת לים ... ונעלמת.
מנקודה זו הסיפור נחלק לשני סיפורים מקבילים המשתרעים על פני חמש עשרה שנה, ומסופר לסרוגין מנקודות המבט של האב ושל תמר.
ההורים מתמודדים כל אחד בצורה אחרת. האם משלימה עם האסון, יולדת תאומים, מוצאת עבודה ותוכן נוסף לחייה. לעומתה האב לא משלים עם האסון. גופה לא נמצאת והוא בטוח שתמר חיה לה אי שם. הוא מזניח את עבודתו והופך את מרכז חייו ועולמו בשיטוטים ובחיפוש סימנים אחריה. התאומים מכניסים מעט אור לחייו אבל הפצע שנפער אינו נסגר.
תמר, ניצלת ונאספת על ידי דייג אשר דואג לה כמו אב, מעניק לה בית ושם חדש 'תמרה'. שם היא משתקמת נפשית, נפתחת וחוזרת לאט לאט לתקשר עם הסביבה, ליצור קשרים, להתבגר ולבנות לעצמה חיים משלה. הוריה כמעט ולא במחשבותיה.
הסיפור נוגע בנימי נפשם של כל אחד מהדמויות במורה עדינה ורגישה. הכאב של כל אחד מהדמויות חודר ללב הקורא וזועק לנחמה, ובבקשה שהקווים המקבילים ייפגשו. האם ייפגשו?


כחול, סגול עמוק, מאת: הדר מרחב-נאמן
שנת הוצאה: 2017

מס' עמודים: 244


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...