יום שלישי, 3 בנובמבר 2015

שטן בירושלים - נעמי רגן



שטן בירושלים

"שטן בירושלים" הוא ספר המבוסס על מקרה אמיתי (פרשת הרב "אליאור חן"). הוא מביא את סיפורה של משפחה חרדית שהופכת להיות קורבן של קבליסט משיחי פסיכופת.
דניאלה ושלומי גודמן הם זוג אמריקאי חרדי, צעיר ותמים. הם מבצעים עליה מתוך התלהבות ציונית, מביאים לעולם 7 ילדים, אבל החיים אינם קלים והתאקלמותם בארץ אינה קלה. הפרוטה אינה מצויה בכיסם והבעל התמים לא במיוחד עוזר בפרנסה. מתוך הקשיים הכלכליים, המנטליים והזוגיים, נשאבת המשפחה לכת מסוכנת הנשלטת על ידי נוכל שרלטן המציג עצמו כמקובל. הרב הנוכל הוא בעל כריזמה וקסם אישי שמהפנטים את המשפחה, גורמים להם ליפול בשביו, לנתק את קישריהם עם המשפחה ועם החברים ועל ידי כך הוא גורר אותם אל אסונם.
ההורים מהופנטים מהרב השרלטן, והסובלים העיקריים הם הילדים התמימים אשר שניים מתוכם מגיעים במצב חמור לבית החולים, אחד מהם בן ה-4 סובל מכוויות חמורות ואילו השני, בן 3, מחוסר הכרה עקב פגיעה מוחית. והאם אינה משתפת פעולה עם המשטרה שמתחילה לחקור ומנסה להגיע לשורש העניין. אבל לאט לאט חוזרת האם למציאות, חומרת המצב מתגלה לעיניה
מזמן שלא קראתי ספר כזה, כל כך קשה, עצוב, וכואב המשאיר את הקורא ללא אוויר, ומזועזע ויחד עם זאת לא הייתי מסוגלת להניח את את הספר מהיידים. הרגשתי חייבת לקרוא ולהבין, איך אפשר? איך מגיעים למצב כזה כל כך בלתי נתפס?
מזמן שלא קראתי ספר כזה, כל כך קשה, עצוב, וכואב המשאיר את הקורא ללא אוויר, ומזועזע ויחד עם זאת לא הייתי מסוגלת להניח את את הספר מהיידים. הרגשתי חייבת לקרוא ולהבין, איך אפשר? איך מגיעים למצב כזה כל כך בלתי נתפס?
אני כאם, יודעת שלא אהיה מסוגלת לעמוד בצד ולצפות באדישות במישהו שפוגע בדבר היקר לי ביותר ולא להגיב, אז כיצד אם אחרת מסוגלת בכזו אדישות? ומצד שני, מי אני שאשפוט אדם פגיע שנמצא במצוקה או בתקופה קשה בחייו וכל שהוא מחפש זו אמונה להיתלות בה, ידידות, עזרה, הבנה. כל דבר שיקל על מצוקתו.

ספר מומלץ בחום. עם כל הקושי בקריאתו, לדעתי כדאי שלא לוותר. אפשר ללמוד ממנו יותר מדבר אחד או שניים. על כוחם של כתות והשפעתם על האנשים.

שטן בירושלים, מאת: נעמי רגן
הוצאה: כנרת, זמורה ביתן
שנת הוצאה: 2015 
מס' עמודים: 336

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...