יום שלישי, 30 ביולי 2024

טרמלם הגמד וסוד הממלכה האבודה - רז ונגה קלמנוביץ



"טרמלם הגמד וסוד הממלכה האבודה" הוא ספר שלישי בסדרת הרפתקאות מקסימה המספרת על הרפתקאותיו של טרמלם הגמד. את הסדרה המציאו יחד אב ובתו כסיפור בהמשכים לפני השינה.

 

בספר השלישי טרמלם הגמד וחברותיו יעל היען והא הצפרדע, יוצאים למסע, שהוא משימה מיוחדת אותה השאיר לו אביו בצורת מפה, ובעזרתה עליו למצוא את ממלכת הגמדים האבודה.

כבר בתחילת המסע מוצאים חברי המסע רמז. למפה היו קרעים, אותם חשב טרמלם, לקרעים הנובעים בגלל שהמפה ישנה. אבל במקרה התגלה כי הם תואמים לצורת רגלה וציפורניה של היען. ומכאן הסיקו שבשלב ראשון הם יגיעו למושבת היענים, אולי שם יכוונו אותם בדרכם.

ואכן המסע למושבת היענים נושא פרי, קרעי המפה מושלמים בחלקים החסרים, והם מודרכים בשלב הבא של המסע. אבל יחד עם ההדרכה הם מקבלים עצות כיצד עליהם לנהוג כדי להגיע לממלכה, מעודדים אותם שלא לאבד תקווה וכיצד עליהם להתנהג כדי להשיג ולהשתמש במפתח.

 

הם ממשיכים במסע אליו מצטרף לחלקו ידיד מעברם, ג'רום הדרקון הסגלגל, אשר מגלה להם את סיפורה של הממלכה האבודה, עוזר להם להתקדם במסע ולהגיע לפתחה של הממלכה אשר ננעלה בעזרת כישוף על הגמדים שבתוכה בשל חמדנותם. עתה כדי לשחרר את הכישוף יש צורך  עזרה הדדית ושיתוף פעולה של שני הצדדים, הן של טרמלם וידידיו והן של הגמדים בממלכה האבודה.

 

הציורים ברורים, צבעוניים, ומקסימים. הסיפור כתוב בפשטות ולא מתחכם, ומעניק לקוראים הנאה מהסיפור ומהעולם הקסום אליו הם מגיעים.

 

זהו ספר שלישי בסדרה, ונראה שהוא ספר שחותם את הסדרה. אמנם לא חייב לקרוא את הספר הראשון כדי להבין וליהנות מהספר החדש, אבל בהחלט מאוד מומלץ שלא לפספס את קריאתם של 2 הספרים הקודמים בסדרה.

נכדי ואני התלהבנו לקרוא את הספר, והפעם הנכד היה שותף פעיל בקריאה. קצת התעצבנו כשנראה לנו שאני נאלצים להיפרד מטרמלם וחבריו ומקווים שמחברי הספר ימצאו וימציאו לנו הקוראים הרפתקאות חדשות ועולמות קסומים חדשים.

 

הספר מתאים לילדים הנמצאים בטרום או ראשית קריאה וגם לבוגרים יותר בכיתות ב-ג.


טרמלם הגמד וסוד הממלכה האבודה, מאת: רז ונגה קלמנוביץ'

איורים: רז וענת קלמנוביץ'

הוצאת: גלאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 69


ספר ראשון בסדרה

טרמלם הגמד ואבן הגורל - רז ונגה קלמנוביץ


ספר שני בסדרה

טרמלם הגמד ודרקון הזדון - רז ונגה קלמנוביץ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא שישי בסד...