יום ראשון, 12 ביוני 2022

לפני שהקפה יתקרר - טושיקאזו קאוואגוצ'י

 


"לפני שהקפה יתקרר" הוא ספר מקסים, מסתורי ומענג בשונותו, הבוחן את השאלה העתיקה: מה הייתם משנים אילו יכולתם לחזור אחורה בזמן? או מה הייתם רוצים לדעת אילו יכולתם לקפוץ קדימה בזמן?

בסמטה קטנה בטוקיו קיים בית קפה קטן בשם "פוניקולי פוניקולה", אשר פעיל מעל ל-100 שנה. בנוסף, לקפה משובח, בית הקפה מציע את האפשרות להעביר אנשים בזמן. אבל המסע בזמן מלווה ברשימת כללים נוקשה אשר גורמת לאנשים לוותר על עצם הרעיון של המסע.

חלק מהכללים הוא שלא משנה מה יקרה או יעשה במהלך החזרה בזמן, ההווה לא ישתנה. המסע בזמן נעשה כשיושבים על כיסא מסוים ואזור לקום ממנו. כמו כן, המסע בזמן מוקצב בזמן, ועל ה"נוסע" לסיים את הקפה לפני שהוא מתקרר ועם סיום הקפה ה"מסע" מסתיים.

הסיפור מתאר את סיפורם של ארבע נשים המבקשות לנסוע בזמן. אשת עסקים אשר בן זוגה נפרד ממנה בעקבות נסיעה לחו"ל לצרכי עבודה והיא מתחרטת שלא ביקשה ממנו להישאר. אחות, אשר בעלה חולה אלצהיימר ומפסיק לזהות אותה, מגלה כי הוא כתב לה מכתב בעבר והיא מבקשת לקרוא את המכתב. בעלת בר, ידידה של בעלי בית הקפה, מתחרטת שהתחמקה מאחותה ולאחר מותה של האחות מבקשת לפגוש אותה שוב. בעלת בית הקפה אשר נמצאת בהריון בסיכון, מודעת לכך שכנראה לא תשרוד את הלידה, מבקשת לפגוש את הילד שייוולד לה.

הסיפורים כרוכים אחד בשני, ומרגשים. הם מתארים את האפשרות לתיקון ושינוי, את האפשרות להזדמנות שנייה, לבקש סליחה ולסלוח.

ממליצה בחום רב.


נקרא כספר דיגיטלי באפליקציית עברית


לפני שהקפה יתקרר, מאת: טושיקאזו קאוואגוצ'י

BEFORE THE COFFEE GETS COLD / Toshikazu Kawaguchi

מאנגלית: שאול לוין

הוצאת: כנרת, זמורה – מוציאים לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 192


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...