יום רביעי, 27 במאי 2015

סוזנה – גרטרוד קולמר/השביל שביער – אדלברט שטיפטר







הוצאת זיקית היא הוצאה מיוחדת, אשר כל ספר שהיא מוציאה היא פנינה מיוחדת בפני עצמה ומשום כך כל ספר או יותר נכון ספרון שיוצא בהוצאתם ראוי לתשומת לב מיוחדת.
בספר זה נאגדו שתי נובלות של שני מחברים שונים אשר נכתבו בשנים שונות.
"סוזנה" נכתבה בידי גרוטרוד קולמר בשנת 1943.הסופרת היא יהודיה גרמניה אשר עבדה בכפייה במפעל לאריזת תחמושת. את הלילות ניצלה לכתיבה אשר הביאה מזור לנשמתה. סוזנה, היא יצירתה האחרונה בטרם נשלחה לאושוויץ.
סוזנה היא סיפורה של אומנת יהודיה נוקשה אשר נשלחת לטפל בנערה מתבגרת אשר לוקה בנפשה. הנערה תמימה, בעלת דמיון מפותח ומאוהבת, ומצריכה ליווי צמוד.

"השביל שביער" נכתב בידי אדלברט שטיפטר בשנת 1845. הוא היה אחד מהסופרים הבולטים בשפה הגרמנת במאה ה-19. הנובלה מספרת על מיזנטרופ עשיר אשר מעודף זמן ממציא לעצמו תחלואים שונים. בעצת אחד מידידיו הבודדים הוא מגיע לעיירת מרפא ושם באחד מהימים הוא מוצא את עצמו משוטט בשביל ביער. במסגרת השוטטויות מוצא הגבר משמעות חדשה לחייו.

שתי הנובלות הן שתי פנינות ספרותיות. למרות שמפרידות בניהם 100 שנה, שתיהן כתובות בתמימות כובשת, בפשטות ומלאות חוכמה. הן מצליחות להיקשר בניהם בקווים משותפים של דמויות החיות בבדידות (מבחירה או אילוץ) ובתחושת זרות, המנסות לשנות את חייהם בעקבות אהבה.

מומלץ.



סוזנה / השביל שביער
מאת: גרטרוד קולמר / אדלברט שטיפטר
מגרמנית: נועה קול / עופר ניימן
הוצאת: זיקית
שנת הוצאה: 2014
מס' עמודים: 214






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...