יום שלישי, 9 באפריל 2019

בית הרעיות - סיימון צ'ואה ג'ונסטון


'בית הרעיות' נכתב בעקבות אוסף של מכתבים ויומנים שנכתבו לפני עשרות שנים, וחשפו בפני הסופר את ההיסטוריה המשפחתית שלו. הספר הוא סיפור בדיוני על ההיסטוריה המשפחתית שלו, על עמנואל סבו של הסופר שהיה סוחר אופיום ושתי נשותיו בראשיתה של המאה ה-19.
עמנואל בליליוס, הוא בן למשפחה של יהודים ספרדים, אנשי עסקים מצליחים, שהגיעו מבצרה שבעיראק והיו בן המשפחות הראשונות שהשתקעו בכלכותה שבהודו. הוא מעוניין להצליח ולהתקדם ולכן מתחתן עם סימה, אף היא בת למשפחה יהודית עשירה, אשר הביאה איתה נדוניה עשירה.
עמנואל משקיע את כספו בסחר באופיום נוסע להונג קונג, ובעזרת שני שותפים מקומיים הם מוכרים את הסחורה לסינים ומצליחים לחדור לשוק שנשלט על ידי משפחות יהודיות. עמנואל הופך לסוחר עשיר ומצליח.
הוא אינו מאושר בנישואיו לסימה, ולאחר שהוא פוגש את פרל, בתו של שותפו לעסקים, הוא מבקש להינשא לה. פרל מתגיירת ועמנואל מגיש בקשה לגט אבל נישא לפרל עוד לפני שהגט מגיע. כמתנת חתונה, הוא בונה עבורה את האחוזה המפוארת ביותר בהונג קונג. אבל סימה אינה מוכנה להיפרד, מגיעה להונג קונג ומאלצת את עמנואל לחיות בבית אחד עם שתי רעיות.
בבית הגדול, במאה ה-19, נאלצות לגור יחד שתי הנשים משני תרבויות שונות. הן חולקות בבעל והקנאה חוגגת. הקורא נגרר לתוך המהומה האישית של שתי הנשים, כאשר הן, משרתיהם, ומשפחותיהם לומדים לחיות זה עם זה. ואכן החיים עושים את שלהם וקשר אמיץ נרקם עם הרבה רגש, אתגרים, אמהות משותפת ואחווה.
הסיפור הוא בחלקו סיפור בדיוני, אך עדיין מעשיר ומלמד על הסחר באופיום שהבריטים ניהלו ביד רמה בסין, על התנהלותם של הבתים אליהם הגיעו האנשים המכורים לסם על מנת לצרוך אותו. על החיים בהונג קונג באותה תקופה, השייט והמסחר בן סין והודו. וכל זאת על רקע נופיה של הונג קונג.
'בית הרעיות' הוא ספר מעשיר, מלמד ויחד עם זאת עדין, מרגש ושובה לב.

מומלץ בחום.

הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה של מועדון הקוראות עם אתר עברית.

בית הרעיות, מאת: סיימון צ'ואה ג'ונסון
The House of Wives/Simon Choa-Johnston
מאנגלית: שרון פרמינגר
הוצאת: כתר
שנת הוצאה: 2019
מס' עמודים: 358




בית אבותיו של סיימון צ'ואה-ג'ונסטון, קינגסקלר, בסביבות 1880, בהונג קונג. היום נותרו רק היסודות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...