יום חמישי, 26 במאי 2016

הר האושר – אמיר גוטפרוינד



לב הספר 'הר האושר', עוסק ב-2 דמויות ראשיות, כשמידי פעם יש קפיצה קטנה הצידה, לעבר הרחוק, לתוך חייהם המוזרים של כמה דמויות נוספות שמשמשות רקע והיסטוריה לדמויות העיקריות. הקפיצות הללו מעבירות את הקורא בן וורשה, שטוקהולם, פרגוואי וחיפה. נוגעים בשואה, בגזענות, ביחסי משפחה, בטירוף ואפילו בהתאבדות. לכאורה הדמויות אינן קשורות אבל בהמשך ייווצר קשר הדוק.
פרופסור סמואל ניטר השוודי, בן חמישים, חוקר לשון, גאון ובעל כישרון לשפות. חייו המקצועיים נסובים בכפייתיות סביב העולם האקדמי ואילו בפרטיים הוא מדוכא, אדיש, חסר מנוחה ואינו מוצא את עצמו ומחפש את האושר אותו הוא יתחיל למצוא בדמותה של שירי כאשר יגיע לארץ לביקור, לחיפה, להרצות באחד הכנסים.
שירי, צעירה חיפאית אימפולסיבית, גועשת ומבולבלת. אשר נכון לאותו פרק זמן היא מועסקת במשרד יחסי ציבור, כעוזרת לבעלת המשרד – דורין (אם חד הורית ואישה צבעונית בפני עצמה). את פרופ' סמואל ניטר היא פוגשת באקראי, באחד מבתי הקפה בחיפה שבהמשך מובילה לשיחה ארוכה ולסיפור אהבה.
'הר האושר' הוא הספר האחרון אותו כתב וסיים אמיר גוטפרוינד, קצת לפני פטירתו, מעין מתנת פרידה לכל אלו אשר אוהבים את כתיבתו. התענגות אחרונה מהכתיבה המיוחדת, מעושר השפה, מההומור המיוחד העדין והמושחז, ולהתעצב שזהו, נגמר, לא יהיה עוד.

מענג ומומלץ בחום רב.

הר האושר, מאת: אמיר גוטפרוינד
שנת הוצאה: 2016
מס' עמודים: 197

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ג׳יני וג׳יני 6 – קסמים משובשים - טריש גראנטד

'ג׳יני וג׳יני – קסמים משובשים' הוא ספר ילדים, שישי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. וה...