יום רביעי, 20 ביולי 2022

שלוש אחיות - הת'ר מוריס‏

 


"שלוש אחיות" מבוסס על סיפור אמיתי ומביא לאור את סיפור הישרדותן של שלוש אחיות ניצולות שואה ועל הקשר האמיץ בניהן ובן בני משפחתם.

 

ציבי, מגדה וליווי הן שלוש אחיות. בילדותן הן הבטיחו לאביהם כי יישארו יחד וישמרו אחת על השנייה. כשליווי נשלחת עם עוד בנות מעיירת הולדתן בסלובקיה, ל"עבודה" לעזרת הגרמנים, מחליטה ציבי הבכורה להתלוות אליה כדי להגן ולשמור עליה. הבנות נשלחות לאושוויץ, עוברות תלאות אבל מצליחות לשרוד. בינתיים, האחות האמצעית, מגדה, מצליחה להסתתר בעיירה אבל בסופו של דבר היא נשלחת, יחד עם אמה, סבה, ושאר פליטת היהודים שנשארו בעיירה, לאושוויץ.

 

באושוויץ, בדרך לא דרך, מצליחות האחיות להתאחד, אבל מסע הישרדות ארוך עוד לפניהן. בשן ועין הן שורדות את צעדת המוות, מנסות לחזור הביתה לסלובקיה כדי למצוא שזרים גרים בבית הוריהם. הן מנסות להתאושש מאימי המלחמה אבל הסיוטים משם ימשיכו לרדוף אותם שנים רבות.

כמה כוחות יש לאדם כדי לשרוד, אבל בשלוש ועם קשר חזק ואמיץ מצליחות הבנות לשרוד, לעלות לארץ ישראל, להתערות בה ולהקים משפחה לתפארת.

 

ספר זה חותם את הטרילוגיה שכתבה הת'ר מוריס, המקעקע מאושוויץ המתאר את חייו של לאלי סוקולוב, והמסע של צילקה, על סיפורה האמיתי של צילקה קליין (שניהם אף מוזכרים קצרות בספר זה). ושלושתם הם סיפורי הישרדות לאלו ששרדו ונר זיכרון לאלו שלא זכו לשרוד. סיפורים של אנשים שחובה עלינו לספר, לקרוא ובעיקר לזכור ולא לשכוח.

 

הספר משלב תמונות מחייהן של שלוש האחיות, ובאתר ההוצאה קיים סרטון ובו מתאר בנה של ליווי את הדרך להגשמת חלומו לספר את סיפורן של אמו ואחיותיה וכיצד הצליח להגשימו בעזרתה של הת'ר מוריס.

 

ספר חובה מרגש, ומומלץ מאוד.

 

 

הספר נקרא באפליקציה דיגיטלית של הוצאת שוקן.



שלוש אחיות, מאת: הת'ר מוריס

Three Sisters / Heather Morris

מאנגלית: דקלה פרידמן

הוצאת: הוצאת שוקן

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 360





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...