יום רביעי, 20 בינואר 2021

כל הפרחים בפריז - שרה ג'יו

 


"כל הפרחים בפריז" הוא רומן היסטורי המרחש בפריז. הוא משלב 2 סיפורים מ-2 תקופות שונות. האחד הוא בשנת 1943, בתקופת מלחמת העולם השנייה בה פריז כבושה תחת השלטון הנאצי, ואילו הסיפור השני מתרחש ב2009.שני הסיפורים משתלבים אחד בשני ומספרים מהי כוחה של אהבה, הצורך בהקרבה למען אהבה, הישרדות ומעל לכל סליחה.


בפריז הכבושה החיים אינם קלים וכולם מנסים לשרוד בדרך זו או אחרת. סלין, אלמנה צעירה. היא גרה עם אביה, מגדלת את בתה הקטנה קוזי, ויחד עם אביה הם מנהלים חנות פרחים למחייתם ומקווים ששורשיהם היהודים לא יתגלו. סלין מנסה להעניק לבתה חיים נטולי דאגות ולהסתיר מפניה את המציאות הקשה. אבל המציאות טופחת על פניה וכדי להציל את בתה נאלצת סלין לבחור ולהקריב את חייה וכך גם בתה.


בפריז של 2009, קרוליין מתעוררת בבית חולים בפריז אחרי תאונה קשה ללא זיכרון מעברה. תוך כדי שהיא מנסה לגלות את עברה, היא חוקרת את סביבתה, מתיידדת עם אנשים, עוברת טיפול בציור ומגלה שבתקופת האחרונה היא הייתה אדם בודד ומריר. במהלך חיפושיה אחר עברה היא מוצאת בביתה, אוסף של מכתבים אשר נכתבו בתקופת מלחמת העולם השנייה ומגלה דרכם התרחשויות שאירעו בדירה בה היא גרה באותה התקופה.


2 הסיפורים מסופרים לסירוגין. שניהם מרתקים ומעניינים. בעוד סיפורה של סלין נקרא בנשימה עצורה וכואבת סיפורה של קרוליין היה ההיפך ממנו, העניק אתנחתא לקחת אוויר ולהתכונן לפרק הבא.

זהו ספרה הראשון של הסופרת שתורגם לעברית. שיטוט קל באינטרנט העלה שהסופרת פורה מאוד וספרים רבים יצאו תחת עטה. אשמח שספרים נוספים שלה יתורגמו.


ספר מרתק הנקרא בנשימה עצורה.



הספר נקרא באפליקציית עברית.

הספר באתר עברית ולקריאת פרק ראשון



כל הפרחים בפריז, מאת: שרה ג'יו

ALL THE FLOWERS IN PARIS / Sarah Jio

מאנגלית: רחלי לביא

הוצאת: תכלת

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 336





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גניבות ספרותיות - נעה אבנד

  " גניבות ספרותיות " הוא ספר חסר עכבות , המכיל 10 סיפורים, חלקם קצרים וחלקם ארוכים יותר, העוסק במערכות יחסים: נשואים, בגידות,...