יום רביעי, 13 במאי 2020

כשהיינו בנות ים - ברברה או'ניל



'כשהיינו בנות ים' הוא סיפורן של 2 אחיות, גוז'י וקיט, כל אחת מזווית אחרת, כל אחת משלימה את השנייה עד לקבלת תמונה מלאה שהיא סיפורה של משפחה לא מתפקדת והשפעתה על חייה העכשוויים של כל אחת מהאחיות.

גו'זי, אחותה של קיט נהרגה לפני 15 שנה במהלך פיגוע טרור ברכבת. אבל יום אחד, במהלך יום עבודתה של קיט כרופאה בחדר מיון, היא צופה בסיקור טלוויזיוני על שריפה במועדון לילה בניו זילנד ולהרף עין היא רואה על המסך מישהי הדומה דמיון מדהים לאחותה ומחליטה לנסוע לניו זילנד לחפש את אחותה.

הנסיעה לניו זילנד מעוררת בקיט זיכרונות ישנים וכואבים על ילדותה. 2 האחיות קיט וג'וזי (מארי בשמה החדש) מתארות על ידי פלאשבקים לעבר, את זוועות ילדותן. זוועות שמצלקות כל אחת מהן. בילדותן גדלו הבנות להורים שחייהם נסובו סביב קשר האהבה הסוער בניהם וסביב המסעדה שהם ניהלו. הבנות הוזנחו וגדלו ברקע באופן פרא עד אשר חובר למשפחה נער מתבגר שעבר התעללות ומאומץ למשפחה. הנער הזה הוא שלוקח על עצמו את תפקיד ההורה האחראי ומכניס את חייהן של הבנות למסגרת וקשר אמיץ נרקם בניהם. עם בגרותן, ולמרות הקשר החזק בן האחיות, כל אחת הולכת לכיוונים אחרים. קיט הולכת ללמוד רפואה בעוד אחותה מתרחקת מכולם ומתדרדרת לסמים ואלכוהול עד אשר פיגוע טרור מנתק את הקשר סופית. קיט ואמה חושבות שג'וזי נהרגה בעוד שג'וזי מחליטה, מסיבותיה שלה, לפתוח דף חדש וחיים חדשים בארץ אחרת.

לספר סיפור עם פוטנציאל אבל הוא איפה שהוא בדרך קצת התמסמס, סיפור הילדות מרתק, טרגי ונוגע ללב. אבל, בין לבין בחזרה להווה הוא נהפך לרומנטי ומתוק מידי עם ניסיון לשלב בו סיפור רקע של רצח טרגי מהעבר שאין לו קשר לסיפור העיקרי, והשבירה הזו של סיפור העבר מעמיסה וקצת מקלקלת את ההנאה מהסיפור.

 

אני לא שוללת את הספר, סה"כ הוא קריא, קליל ורומנטי בחלקו, אבל הוא לא מחויב קריאה.

 

הקריאה לשיקולכם.

 

 

ספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה של מועדון הקוראות עם אתר עברית.

הספר באתר עברית ולקריאת פרק ראשון



כשהיינו בנות ים, מאת: ברברה או'ניל

WHEN WE BELIEVED IN MERMAIDS / Barbara O'Neal

מאנגלית: שרית פרקול

הוצאת: קוראים הוצאת ספרים

שנת הוצאה: 2020

מס' עמודים: 352


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...