יום רביעי, 7 בפברואר 2018

אדם צעיר – עיתון לילדות ולילדים - שלג - גיליון 55


שער-גליון-שלג
החודש ביקשתי לשחזר את הקסם וההנאה שהייתה לי בחודש שעבר עם העיתון הקודם שעסק בסבתאות. פחדתי שהייתי משוחדת בגלל הנושא ולכן רציתי לדפדף בגיליון אחר ולבדוק אם הפחד שלי נכון או שלחינם. מתברר לשמחתי שלחינם. התענוג וההנאה חזרה על עצמה גם בגיליון החדש. ואפילו למדתי דבר חדש או שנים.
הנושא הפעם אחר, שלג. העיתון מצליח בשילוב עם איורים עדינים ומקסימים, ללמד, לספר, לחרוז, לחוד חידות והכול סביב נושא השלג, בארץ ובעיקר בעולם הגדול.
העיתון פתח בניסיון להביא את חווית השלג לאלו שהשלג לא יורד באזור מקום מגוריהם.
המשיך באגדה מקסימה על ילד שלמד בדרך הקשה את חווית ההישרדות בשלג לאחר שמשאלתו להפוך לדוב ולישון כל החורף התגשמה.
לימד את הקוראים על פסטיבל השלג ביפן. פסטיבל מרהיב שהתחיל בניסיון ליצור תערוכה קטנה בפארק מקומי והפך תוך שנים מעטות לאירוע פסטיבל שנתי שנמשך 7 ימים ובו משתתפים אנשים מכל העולם הבונים פסלים מרהיבים וגדולים שרק כדי לבנות אותם דרושה פעולת הכנה ובניה חודשים רבים לפני.
גילה לילדים (ולהורים) איך להכין איש שלג, טעים במיוחד, עשוי מחלבה, שוקולד, ביסקוויטים ועוד דברים טובים, כך שחייב להיות מוצלח.
לימד על עולמה של חיה מיוחדת, שמזוהה ומקושרת עם שלג. פינגווין. על חייהם בלהקות גדולות, ועל כך שלכל פינגווין יש קריאה מיוחדת משלו ובעזרתה בני זוג מוצאים אחד את השני ואת האפרוח שלהם. על זנים שונים של פינגווינים, על גידול הדור הבא, ועל דרכם המיוחדת להתחמם. במקומות קרים ביותר, בהם הטמפרטורה יורדת עד למינוס 50 מעלות, הלהקה מצטופפת, מקיפה ומחממת את אחד הפינגווינים. לאחר שהוא מתחמם עובר הפינגווין לשולי הלהקה וחבר אחר תופס את המקום הנעים באמצע. מקסים.
וזה רק חלק מהקסם.
העיתון הבא יהיה כנראה באווירה פורימית ויעסוק בנושא גמד-ענק.
לכל אלו שיש להם ילדים או בני נוער צעירים, ממליצה לכם בחום לעניין אותם בעיתון הזה. הם יתעניינו ואתם המבוגרים תיהנו. הוא קסום, מרהיב, מעניין, מלמד ומרתק.

הוצאת: אדם צעיר
שנת הוצאה: 2018
עורכת: דניאלה אסא
מאיירת הגיליון: שחר קובר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סליחה! - מייקל איאן בלק

  'סליחה!' הוא ספר ילדים מקסים המלמד על חשיבותה של ההתנצלות ובקשת הסליחה.   הדמויות החמודות מהספר ' משעמם לי ', ילדה ...