יום ראשון, 2 בדצמבר 2018

הפרחים האבודים של אליס הארט - הולי רינגלנד






'הפרחים האבודים של אליס הארט', מספר את סיפורה של אליס, מילדותה הקשה ועד לסביבות גיל 30. חייה אינם קלים ופשוטים, הם מלאי סודות וכאב שמלווים אותה בלי סוף. כשפרחים, סמליותם ושפתם מלווים את חייה ומעניקים לה נחמה.
העטיפה המיוחדת, ושם הספר הקשורים לפרחים ועולמם משכו אותי לקרוא את הספר ולא התחרטתי. הפרחים מוזכרים בכל פינה, וכל פרק פותח עם תמונה והסבר על פרח אחר, סמליותו וסיפור קטן המתאר את הפרח וכן היכן וכיצד הוא גדל.
הפרחים מלווים את אליס בילדותה העניקו נחמה לאמה ולה, בהמשך בחוות הפרחים בה גדלה ובהמשך הפרחים בשמורה אליה התגלגלה וכל זה על רקע נופיה של אוסטרליה, הים, נהרות ושמורות הטבע המרהיבות שלה.
אליס נולדה וגדלה בחווה ליד הים, כשאינה מכירה איש חוץ מהוריה. היא ואמה חיו בפחד מתמיד מפני מצבי רוחו האלימים של אביה. הפרחים והספרים הם כל עולמה. ביום בהיר אחד, בעקבות טרגדיה במשפחתה בה נספו הוריה, אליס נאספת לחווה של סבתה, אמו של אביה. סבתה מנהלת חוות פרחים ובנוסף לפרחים היא החווה משמשת מקום מקלט לנשות "פרחים" , נשים שזקוקות למקלט ומרגוע. חלקן זמניות וחלקן נשארות לכל החיים. אליס גודלת לצידם של הנשים הללו ולצד סיפוריהם. אבל את סוד סיפור עברה היא אינה יודעת וייקחו שנים רבות עד שתתבהר לה התמונה.
אליס עוברת תלאות רבות במהלך חייה, היא מנסה בהמשך לבנות את חייה ולמצוא להם משמעות וכל זה על רקע פרחים וסיפורי תרבות הילידים באוסטרליה
הספר אינו קל לקריאה כולו כאב, עצב ונוגע ללב, ולמרות זאת אל תוותרו כי הספר שווה את המאמץ.

מומלץ בחום.

ספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה של מועדון הקוראות עם אתר עברית.


הפרחים האבודים של אליס הארט, מאת: הולי רינגלנד
The Lost Flowers of Alice Hart/Holly Ringland
מאנגלית: נעה שביט
הוצאת: תכלת
שנת הוצאה: 2018
מס' עמודים: 396

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...