יום ראשון, 24 באפריל 2022

הילד בחלון - אורן גזית

 


"הילד בחלון" הוא ספר על החלטות שנלקחות, על טרגדיה משפחתית וכיצד היא משפיעה על כולם שנים רבות אחרי האירוע.

כצלה איבדה את תינוקה לפני שמונה עשרה שנים. היא נכנסה לרגע לחנות בגדים ברמת גן והשאירה את התינוק לרגע את העגלה בחוץ אבל כשהיא חוזרת לעגלה היא מגלה שבעגלה ריקה. המשטרה, התקשורת, המשפחה, כולם מאשימים אותה כי היא אשמה בהיעלמו של התינוק וכנראה פגעה בו. ועל כל זה מצטרפים ייסורי המצפון על שלא הצליחה לרצות ולאהוב מספיק את ילדה (כנראה כתוצאה מדיכאון אחרי לידה).

עתה, היא חיה בצילה של הטראומה ממנה לא הצליחה להתגבר. היא מנותקת מהעולם, וחיה על כדורי הרגעה וממריצים. לאחר התאבדותו של אחיה היא מגלה כי לפני מותו אחיה חקר וכנראה מצא את הילד (נער עכשיו), ושהוא מדגמן בחלון הראווה של אחת מהחנויות ברמת גן.

היא יוצאת במסע חיפוש אחר הילד. מה בדיוק קרה באותן דקות גורליות ואחרי הסיבות להיעלמו. האם זכרה נכון או שהזיכרון מתעתע בה. לאט לאט נפרמים השקרים, מתגלים סודות משפחתיים, מתגלים מעשים והחלטות שנעשו מתוך כוונה טובה אבל התוצאות קשות והרסניות. דמויות אמינות מאבדות מאמינותם. וכול שנשאר לקורא זה לכאוב יחד עם כצלה, לחמול עליה ולקוות יחד איתה לסוף אופטימי.

 

מרתק בעיני כיצד סופר גבר מצליח לתאר את הרגשותיה של אישה בנושא כל כך כואב, והוא עושה את זה בצורה נפלאה, מתעתעת ומרתקת לכל אורך הספר כשברקע מתנגנים להם שיריה של עופרה חזה.

ממליצה מכל הלב ובחום רב.



הילד בחלון, מאת: אורן גזית

THE BOY IN THE WINDOW / Oren Gazit

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 208

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מזל של מתחילים - רעות וייס

  "מזל של מתחילים" הוא ספר רומנטי קליל וכיפי להעביר אתו כמה שעות של הנאה. שרונה היא בחורה רווקה, ג'ינג'ית וביישנית. היא...