יום רביעי, 26 בינואר 2022

ג'ינג'ר כפול 2 - אירית שטייף שושני

 


"ג'ינג'ר כפול 2" הוא ספר מקסים שנועד לילדים ונוער ומתאר את הקשר האמיץ בן ילד וכלב.

 

יניב בן ה-8 חולם לאמץ כלב. הוא מפחד שהוריו ידחו את בקשתו ולכן מהסס להעלות את הנושא, אבל יום אחד צצה בפניו אפשרות. אמו בדיוק קיבלה על עצמה לכתוב טור שבועי בעיתון ילדים בנושא ,מה חדש בחדר הילדים?, וכשהיא מחפשת רעיון לטור החדש מעלה בפניה יניב את הרעיון – הגיע כלב חדש לחדר ילדים. שכן הסיפור יעזור לעודד ילדים לאמץ למשפחתם כלבים עזובים. אימא מתלהבת מהנושא והם מחליטים לבקר בעמותת כלבים ולצלם אותם.

 

יניב ואחיו שקד מצטרפים לאימא לביקור ב"עמותת ידידים". שם מציגים בפניהם מלאכים קטנים המשוועים לבית. יניב פוגש בלברדור צהבהב-ג'ינג'י עצוב עיניים. התברר שלכלב היה ביש מזל עם המשפחות שהגיע אליהם וכבר כמה פעמים הוא הוחזר בטענה כזו או אחרת. ולמרות הכול הרגיש יניב כי הוא מתאהב בכלב ומאמין בכל ליבו שאם הכלב יגיע אליו הוא לעולם לא יחזיר אותו. הוא אף מעניק לו שם, ג'ינג'ר.

 

לפני שיניב מצליח לשכנע את אמו הם נאלצים ללכת. במהלך הימים הבאים מצליח יניב לשכנע את הוריו שיאמצו את ג'ינג'ר, אבל עד שהגיעו בפעם הבאה כדי לאמצו התברר כי מישהו אחר כבר אימץ אותו. יניב מתעקש שהוא רוצה רק את ג'ינג'ר, ויחד עם אביו הם מחליטים להתנדב לעמותה כדי לחכות לג'ינג'ר, אולי גם הפעם יחזירו אותו כדי שהוא יוכל לאמצו.

אמנם ג'ינג'ר לא מוחזר אבל החיים טומנים בצדם הפתעות, הסבלנות השתלמה והקשר האמיץ שהרגיש יניב לג'ינג'ר הוכיח את עצמו.

 

ספר מקסים, קליל, עם מסר חיובי של אהבה וחמלה לבעלי חיים ועידוד לאימוץ כלבים.

הספר מתאים לילדי גן חובה, ראשית קריאה ואף מעבר לזה.

 

מומלץ בחום.



ג'ינג'ר כפול 2, מאת: אירית שטייף שושני

איורים: נורית צרפתי

הוצאת: דני ספרים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 96




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מזל של מתחילים - רעות וייס

  "מזל של מתחילים" הוא ספר רומנטי קליל וכיפי להעביר אתו כמה שעות של הנאה. שרונה היא בחורה רווקה, ג'ינג'ית וביישנית. היא...