דפים

יום רביעי, 22 בספטמבר 2021

הצד השני - אבי הולצמן

 


"הצד השני" הוא ספר ישראלי מפתיע על משפחה אשר נקלעת למסע בזמן, ועל ההשלכות של המציאות החדשה על המשפחה ועל הסובבים אותה.

 

משפחה (אבא, אימא, 3 בנות וכלב) ממרכז הארץ יוצאת לחופשת סוף שבוע בצימר בצפון הארץ. הם נכנסים בדרכם למנהרה אבל ביציאה ממנה עולמם משתנה. הפלאפונים נכבים ומסרבים להידלק, הנוף לא מוכר, הם מתקשים לנווט ולתקשר עם אנשים אשר לא מבינים את מה שמובן מאליו למשפחה.

לתדהמתם, הם מגלים כי ביציאה מהמנהרה הם חזרו 50 שנה אחורה בזמן. הם אמנם בצפון הארץ אבל הם ברמת הגולן בשנת 1973 והצימר אליו הם היו אמורים להגיע נמצא במקום שעוד לא הוקם בכלל.

 

לאחר שהמבוגרים מעכלים את העובדה, מעורר בהם המצב הרגשה של נוסטלגיה, להיזכר בריחות ובטעמים של הילדות. אבל, עדיין קיימת תחושה של חוסר אונים בשל התלות היומיומית בטלפון הנייד, באינטרנט, בזמינות המידע. גם עבור הילדות העניין קצת קשה, אין טלוויזיה זמינה בכל רגע נתון, אין טלפונים ניידים, אין מסכים, אין אינטרנט. ובלית ברירה, הם לומדים שיש חיים מעבר למסכים ולאינטרנט, רוכשים חברים וחווים חוויות שלא היו רגילים אליהם ביומיום.

 

יחד עם זאת, בראייה של 50 שנה קדימה, עולה גם המחשבה, האם ניתן לשנות את מהלכי ההיסטוריה? האם ניתן לומר משהו? להזהיר? ואם כן, מה יהיו ההשלכות?

 

היה מרתק לקרוא את הספר. פעמים רבות במהלך קריאתו חייכתי והזדהיתי עם ההורים. גם עבורי קריאתו הייתה מלווה בתחושת נוסטלגיה, המאכלים של ילדותי, המצרכים המתוארים של פעם שהיו נפוצים בילדותי.

 

ממליצה מאוד.


הצד השני, מאת: אבי הולצמן

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 196




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה