יום שני, 25 באפריל 2022

ספר החרקים הגדול - יובל זומר

 


"ספר החרקים הגדול" הוא ספר מרתק המלמד על עולם חרקים. על הסוגים השונים, חייהם, כיצד הם אוכלים, מתרבים, צדים ומתנהגים בטבע.

 

האמת שאני לא חובבת חרקים גדולה, אבל אי אפשר שלא להתלהב מהספר המיוחד הזה אשר מנגיש בצורה מיוחדת, ברורה, מאוירת בחינניות ומסבירה בקצרה ובבהירות רבה על סוגי החרקים השונים, על תפקידם ותרומתם בטבע, צורת התרבותם, מחזור החיים שלהם, מזונם, הסיבות להימצאותם במקומות מסוימים.

הספר מלמד כל עולמם של פרוקי הרגלים וחסרי החוליות השונים, החל בדבורים מזמזמות ופרפרים צבעוניים וכלה ביצורים מזדחלים כמו חלזונות, עכבישים ונדלים. כשהמכנה המשותף לכולם הוא שאין להם עצמות בגופם ולרובם יש שלד חיצוני נוקשה.

 

כל דף הספר מתמקד בחרק אחר, מתאר את עולמו, בית גידולו, כיצד הוא תורם ומשתלב בטבע. כל דף מאויר בצורה צבעונית ומרתקת אשר אפילו אני, אשר נרתעת מחרקים, נותרתי מוקסמת.

בנוסף, כדי לשמור על ערנות הקוראים, מפעיל הספר את הקוראים ונותן להם משימות קטנות למצוא ולזהות חרקים לכל אורכו של הספר. למשל בתחילתו של הספר שולח המחבר את הקורא למצוא זבוב כחול אשר אמור להופיע לאורך הספר 15 פעמים.

 

הספר מתאים לילדי הגן ובית הספר היסודי.

 

ספר שהוא חוויה מרתקת מתחילתו ועד סופו. מתנה נפלאה להעניק לילדים סקרנים ואפילו למבוגרים.



ספר החרקים הגדול, מאת: יובל זומר

איורים: יובל זומר

תרגום מאנגלית: אורה דנקנר

הוצאת: שוקן

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 64


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...